مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 16:302023-01-17سياسي

ایجاد مرکز منطقه ای فناوری آب و هوا برای آسیای مرکزی با مرکزیت «عشق آباد»


در گفت وگوی وزیر امور خارجه ترکمنستان با مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل پیشنهاد شد «عشق آباد» مرکز منطقه ای فناوری آب و هوا در آسیای مرکزی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان با اینگر اندرسن مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد از طریق ویدئو کنفرانس دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص جهت گیری ها و چشم اندازهای اصلی همکاری در زمینه حفاظت از محیط زیست، تغییرات اقلیمی، اکولوژی و استفاده منطقی از منابع طبیعی بحث و تبادل نظر کردند.

ثمربخشی همکاری بلندمدت ترکمنستان با برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در زمینه های فوق و نیز مصلحت اجرای پروژه های مشترک در زمینه دستیابی به اهداف توسعه پایدار مورد اشاره قرار گرفت.

در این دیدار در خصوص فعالیت های جاری ترکمنستان در زمینه تغییرات اقلیمی، تاکید شد که حل مشکلات زیست محیطی جهانی مستلزم تلفیق تلاش ها در سطوح جهانی، منطقه ای و ملی از جمله گفت وگوهای چند جانبه و تعامل و هماهنگی اقدامات هر یک از دولت ها با سازمان ملل متحد است.

در همین راستا، ابتکار ترکمنستان مبنی بر ایجاد مرکز منطقه ای فناوری آب و هوا برای کشورهای آسیای مرکزی با مرکزیت عشق آباد اعلام شد که هدف اصلی آن باید معرفی و کاربرد فناوری های اقلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد مرکز منطقه ای فناوری آب و هوا برای آسیای مرکزی با مرکزیت «عشق آباد»

ایجاد مرکز منطقه ای فناوری آب و هوا برای آسیای مرکزی با مرکزیت «عشق آباد»