مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 07:002023-01-18سياسي

ضرورت برخورد وزیر بهداشت با دانشگاه های علوم پزشکی متخلف در حساب واحد خزانه


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دانشگاه های علوم پزشکی بزرگترین متخلفان از قانون حساب واحد خزانه هستند، ضرورت دارد وزیر بهداشت در این موضوع به صورت مستقیم وارد عمل شود و از دانشگاه ها پیگیری کند و رییس دانشگاه های متخلف هم باید برکنار شوند.

- همایون سامه یح نجف آبادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با تشریح مزایای ایجاد حساب واحد خزانه و اهمیت پیوستن دانشگاه های علوم پزشکی به این حساب، اظهار داشت: طبق قانون، همه زیرمجموعه های دولت باید به حساب واحد خزانه بپیوندند اما مشخص نیست دانشگاه های علوم پزشکی به چه دلیل از اجرای این قانون استنکاف کرده اند.

  وی بیان کرد: عملکرد همه ارگان ها باید در حساب واحد خزانه وجود داشته باشد و شفافیت مالی همه زیرمجموعه های دولت باید با پیوستن به حساب واحد خزانه مشخص شود.

در حال حاضر، یکی از بزرگترین دستگاه هایی که از اجرای این قانون استنکاف کرده اند، دانشگاه های علوم پزشکی هستند که وزیر بهداشت باید به این موضوع رسیدگی کند.

  این نماینده مجلس به ارزیابی میزان منطقی بودن استدلال دانشگاه های علوم پزشکی مبنی بر هیات امنایی بودن اداره شدن آنها پرداخت و توضیح داد: عنوان کردن مسئله هیات امنایی بودن نظارت بر عملکرد دانشگاه ها، کاملا اشتباه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت برخورد وزیر بهداشت با دانشگاه های علوم پزشکی متخلف در حساب واحد خزانه

ضرورت برخورد وزیر بهداشت با دانشگاه های علوم پزشکی متخلف در حساب واحد خزانه