مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 08:502023-01-18اقتصادي

کاهش سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده، بودجه را متأثر می کند


شهردار تیران و کرون با اشاره به کاهش سهم شهرداری های شهرهای کوچک از مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این تغییر در توزیع اعتبارات در تأمین بودجه دولت تأثیر گذاشته است.

- ایسنا/اصفهان شهردار تیران و کرون با اشاره به کاهش سهم شهرداری های شهرهای کوچک از مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این تغییر در توزیع اعتبارات در تأمین بودجه دولت تأثیر گذاشته است.

حسن حجتی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اختصاص بخشی از درآمد مالیات ارزش افزوده بر اساس قانون به شهرداری ها به عنوان یک منبع درآمدی پایدار برای مدیریت شهری محسوب می شود.

وی افزود: کاهش این سهم شهرداری ها به ویژه در شهرهای کوچک چالش ساز بوده و مدیریت شهری را در اجرای فعالیت های خود با موانع درآمدی روبرو می کند.

شهردار تیران و کرون، ادامه داد: کاهش اختصاص منابع درآمدی در تحقق بودجه شهرداری این شهر نقش داشته و تا شش ماهه اول میزان تحقق آن کمتر از 50 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه پروژه های شهری با توزیع اعتبارات زودتر به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: عدم اختصاص به موقع اعتبارات منجر به فرسایشی شدن پروژه ها می شود.

حجتی خاطرنشان کرد: برخی از ادارات و نهادهای دولتی به جای جذب بودجه از اعتبارات دولتی و اجرای طرح های شهری برای مردم، این کار را بر عهده شهرداری ها می گذارند که مغایر با قانون بوده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده، بودجه را متأثر می کند

کاهش سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده، بودجه را متأثر می کند