مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 09:152023-01-18اقتصادي

پایان امسال، آخرین مهلت برای انتقال کارخانه پشم شیشه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز


انتقال کارخانه پشم شیشه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز که از هشت سال پیش مطرح شده بود، طی ماه های اخیر رنگ جدی تری به خود گرفته و به گفته معاون اداره کل محیط زیست فارس، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، طرح انتقال صنایع آلاینده به خارج از محدوده شهری، از اوایل دهه 70 در قوانین زیست محیطی کشور تعریف شد که طبق این قانون صنایع آلاینده، باید ملاک ها و معیارهایی را رعایت نموده تا آلودگی ناشی از آن ها برای محدوده مسکونی و سازه های شهری، زیان آور نباشد.

در مرکز استان فارس نیز این موضوع، مطرح شده و انتقال تعدادی از کارخانه های آلاینده که در سطح شهر قرار دارند، در دستور کار قرار گرفت که یکی از این واحدهای صنعتی، کارخانه پشم شیشه است.

انتقال کارخانه پشم شیشه به خارج از شهر شیراز، حدود هشت سال پیش مطرح شد اما این کارخانه هنوز در محدوده شهری مستقر است و آلایندگی ناشی از آن، مشام شهروندان را می آزارد هر چند از یکسال گذشته مسیر انتقال این واحد، شکل جدی تری به خود گرفته است.

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران گفته بود: برای انتقال این شرکت به خارج از شهر شیراز علاوه بر اراده اقدام هم وجود داشته و به صراحت اعلام می کنیم که در بین شرکت هایی که باید از شیراز منتقل شوند، قطعا یکی از این شرکت ها ما هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان امسال، آخرین مهلت برای انتقال کارخانه پشم شیشه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز

پایان امسال، آخرین مهلت برای انتقال کارخانه پشم شیشه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز