مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 09:502023-01-18حوادث

نبض حیات کاخ سرهنگ آباد زواره کُند می زند


کاخ سرهنگ آباد زواره الگوبرداری شده از عمارت چهل ستون اصفهان و باغ عفیف آباد شیراز، پس از هزینه ها و مرمت های مختلف در سال های اخیر، بر اثر حوادث طبیعی و دخل و تصرف انسانی در حال تخریب و ویرانی است.

- چهار سال پیش ساکنان محلی برای جلوگیری از ورود مردم به روستای سرهنگ آباد این کاخ را آتش زدند که با پیگیری های انجام شده متهمان به دادگاه هم رفتند، اما نتیجه ای نداشت و متهمان تبرئه شدند.

به گفته شاهدان عینی کامل نبودن مرمت و البته عدم بودجه لازم در دوره های قبلی میراث فرهنگی شهرستان باعث ویرانی راه پله ها و سقف ایوان شده است و با بارش های امسال قطعاً خسارات بیشتری به بار خواهد آمد.

میراث فرهنگی برای مرمت کاخ سرهنگ آباد دلسرد است سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال جاری به غیر از 13 میلیارد ریال اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان، تاکنون اعتبار قابل توجهی برای بخش میراث فرهنگی به شهرستان اردستان تخصیص داده نشده است.

نرگس بهشاد با اشاره به اتفاقات چند سال گذشته و آتش سوزی در مجموعه کاخ تاریخی سرهنگ آباد گفت: تعدد بناهای تاریخی در شهرستان، کمبود اعتبارات لازم، اتفاقات ناگوار و بی مهری مالکان شخصی کاخ سرهنگ آباد باعث شده میراث فرهنگی برای رسیدگی، مرمت و اختصاص م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبض حیات کاخ سرهنگ آباد زواره کُند می زند

نبض حیات کاخ سرهنگ آباد زواره کُند می زند