مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 10:102023-01-18سياسي

تغییر خط بزرگ ترین شکاف فرهنگی را در ایران به بار می آورد


عضو شورای سیاستگذاری دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری گفت: تغییر خط بزرگ ترین شکاف فرهنگی و تاریخی را در ایران به بار خواهد آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شانزدهمین نشست از سلسله نشست های زبان شناخت با موضوع خط فارسی و عملکرد نهادهای متولی توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با حضور جمشید سرمستانی، مدرس ویرایش در دانشگاه و پژوهشگر حوزه خط فارسی و مهدی صالحی، مجری کارشناس این سلسله نشست ها، از ساعت 14 تا 16 دوشنبه 19 دی در سالن جلسات طبقه چهارم حوزه هنری برگزار شد.

مهدی صالحی مجری کارشناس این نشست، با اشاره به اینکه تمدن با خط شروع شده و یکی از مؤلفه های تولید و حفظ فرهنگ است، گفت: حکمرانان تمدن اسلامی همواره از خط استفاده کرده و مؤلفه مهم فرهنگ اسلامی، خط آن است.

از قضا این خط نیاکانی و امروزین فارسی ما را ایرانی ها تولید کرده و به تاجران عرب آموزش داده بودند و همین خط در دوره تمدن اسلامی وارد کوفه شد و با عنوان خط کوفی در سراسر تمدن اسلامی انتشار یافت.

صالحی دراین باره ادامه داد: ایرانیان سهم جدی و اثربخش و انکارناپذیری در تولید و توسعه دانش ها و به کارگیری هنری این خط داشتند.

وی درخصوص اهمیت خط فارسی ادامه داد: تمامی جلوه های فرهنگ اسلامی ایرانی با خط فارسی عجین شده و اگر با رویکرد دقیق باستان شناسانه نگاه کنیم، قرآن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر خط بزرگ ترین شکاف فرهنگی را در ایران به بار می آورد

تغییر خط بزرگ ترین شکاف فرهنگی را در ایران به بار می آورد