مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 11:002023-01-18اقتصادي

احداث دو بند رسوب گیر در حوزه آبخیزداری جعفرآباد بهار


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار از احداث دو بند رسوب گیر در حوزه آبخیزداری جعفرآباد این شهرستان خبر داد.

- مهدی محمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال جاری به منظور تقویت و نجات سفره های آب های زیرزمینی منطقه با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری دو بند رسوب گیر با اعتباری افزون بر 250 میلیون تومان در حوزه آبخیزداری جعفرآباد به حجم 260 مترمکعب انجام شده است.

وی با بیان اینکه با مساعد شدن شرایط هوا اقدامات دیگری نیز در رابطه با عملیات آبخیزداری و آبخوان داری شهرستان در دستور کار است، افزود: حوزه آبخیزداری گنبدان، همه کسی و فسیجان از مناطقی است که برای طرح آبخیزداری و آبخوان داری در دستور کار بوده و به محض اینکه اعتبار لازم تخصیص یابد و شرایط فراهم شود، عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

محمدی با اینکه در سال های گذشته به علت خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی عملیات اجرایی آبخیزداری و آبخوان داری برای نجات سفره های آب های زیرزمینی از اهمیت ویژه ای برخودار است، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم کشور برای تقویت آب های سفره زیرزمینی اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری بوده که در دستور کار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث دو بند رسوب گیر در حوزه آبخیزداری جعفرآباد بهار

احداث دو بند رسوب گیر در حوزه آبخیزداری جعفرآباد بهار