مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 11:452023-01-18سياسي

افزایش دو ساله سن بازنشستگی اختیاری است


عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش سن بازنشستگی، گفت: باید سن بازنشستگی اصلاح شود، چرا که کارکنان در کشور ما خیلی زود بازنشسته می شوند.

- سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به یکی از تبصره های لایحه بودجه سال 1402 مبنی بر اینکه سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق های بازنشستگی اعم از لشکری و کشوری که در سال 1402 بازنشسته می شوند، در صورت اعلام نیاز دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی به مدت دو سال افزایش می یابد، اظهار داشت: میانگین سن بازنشستگی در کشور ما از همه جای دنیا پایین تر است.

وی بیان کرد: صندوق های بازنشستگی نمی توانند به خوبی به بازنشستگان خدمات رفاهی ارائه دهند، چرا که تعداد شاغلان نسبت به تعداد بازنشستگان متناسب و متوازن نیست و تعداد بازنشستگان از شاغلان بیشتر است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 با اشاره به اینکه سن بازنشستگی در کشور ما پایین است و تعداد بازنشستگان هم زیاد شده است، ادامه داد: بسیاری از افراد پس از سن بازنشستگی بیست تا سی سال توانایی کار دارند که برخی از آنان تمایل ندارند زود بازنشسته شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دو ساله سن بازنشستگی اختیاری است

افزایش دو ساله سن بازنشستگی اختیاری است