مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 11:512023-01-18اجتماعي

کلاف پیچیده آلودگی/ نفس بی نفس، آسمان آبی ام آرزوست!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، قانون هوای پاک معطل مانده است و باگذشت پنج سال از تصویب، مسئولان برای بهتر شدن کیفیت هوا گامی محکم و اساسی برنداشته اند.

اگر این قانون تمام و کمال اجرا می شد، آلودگی هوای سکونتگاه های پرتراکم و پرجمعیت در سرتاسر کشور به این وضعیت اسفبار نمی رسید.

اغلب کارشناسان کمبود منابع تخصیص یافته را یکی از مهم ترین علل اصلی تداوم این مشکل می دانند و علیرغم وخامت آلودگی هوای شهرها دولت در اقدامی عجیب، ردیف بودجه مربوط به قانون هوای پاک را در لایحه بودجه سال 1402 کاهش داده است! برای اولین بار سال 1401 ردیف بودجه برای اجرای قانون هوای پاک ایجاد شد اما رقم آن برابر 288 میلیارد تومان تعیین شد که پاسخگوی الزامات اجرای این قانون نبود .

حال همین رقم در لایحه بودجه سال 1402 تقریبا به نصف کاهش یافته و به عدد 160 میلیارد تومان رسیده، آن هم در شرایطی که آلودگی هوا وضعیتی فراتر از تاب آوری شهروندان را رقم زده است.

  سمفونی تکراری ِهوای آلوده در باغ شهر ایران! حالا چند سالی است که روزهای پایانی پاییز و فصل زمستان با آلودگی و حکمرانی وضعیت قرمز در سطح شهر آغاز می شود تا به جای سپیدی های برف، به خاکستری های آسمان چشم بدوزیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاف پیچیده آلودگی/ نفس بی نفس، آسمان آبی ام آرزوست!

کلاف پیچیده آلودگی/ نفس بی نفس، آسمان آبی ام آرزوست!