مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 12:102023-01-18اقتصادي

واردات گندم 2 میلیون تن کاهش یافت


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در 9 ماه نخست امسال، 3 میلیون و 241 هزار تن گندم وارد کشور شده در صورتی که این میزان در 9 ماه نخست پارسال، - 5 میلیون و 29 هزار تن بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید سعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام این که کشورمان در مسیر خودکفایی و بی نیازی از واردات گندم قرار دارد، گفت: با وجود خشکسالی گسترده در کشور، میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری به دلیل سیاست های حمایتی از جمله افزایش 130 درصدی نرخ خرید و سایر اقدامات تشویقی همچون کاهش 50 درصدی نرخ نهاده های کشاورزی، به 7 میلیون و 200 هزار تن رسید.

وی افزود: بخشی از گندم های خریداری شده برای تأمین آرد مورد نیاز نانوایی های سراسر کشور، مورد استفاده قرار گرفته و بخشی از آن ها نیز در انبارها و سیلوهای گندم ذخیره شده اند، این در حالی است که سال گذشته، تنها 4 میلیون و 700 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بحران امنیت غذایی در جهان به دلیل خشکسالی و موضوع اوکراین برای تأمین ذخایر گندم مورد نیاز کشور، نسبت به واردات این کالای اساسی اقدام شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال، بیش از 3 میلیون تن گندم وارد کشور شده است تا هم از حیث تأمین نان مردم و هم از جهت ذخیره سازی گندم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات گندم 2 میلیون تن کاهش یافت

واردات گندم 2 میلیون تن کاهش یافت