نوآوری در تنظیم موتور و ارتقا موتور توسط شرکت کاراکال تیونینگدر ادامه شما را با یک نوآوری تازه در تنظیم موتور و ارتقا موتور توسط شرکت کاراکال تیونینگ آشنا خواهیم کرد. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی، در طی سال های اخیر (بطور متوسط از سال 1395) عرضه خودروهای ایرانی با دریچه گاز برقی افزایش یافت و این روند بطور متناوب تا سال 1400 ادامه یافت و به جهت اجباری شدن استاندارد آلایندگی یور و5 و الزام خودروسازان به پیروی از این استاندارد روند عرضه موتورها با ایسیو های پشتیبانی کننده از دریچه گاز برقی روند افزایشی یافت بطوری که تقریباً تمامی خودروهای دنا (گروه استفاده کننده از موتور EF7) و خودروهای 207 و 206 (نماینده گروه استفاده کننده از موتور Tu5 و Tu3) در ایران خودرو در حال حاضر با دریچه گاز برقی عرضه می شوند. علیرغم مزیت های استفاده از دریچه های گاز برقی نظیر ساپورت سیستم های ایمنی نظیر ESP (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی)، اما متأسفانه منجر به کاهش مصرف سوخت نشده است! حال سوال ایجاد می شود چرا استفاده از دریچه گاز برقی در کاهش مصرف سوخت تأثیری نمی گذارد؟ پاسخ کاهش توان موتور در اثر استفاده از این سیستم است. در این سیستم به دلیل قطع شدن ارتباط راننده با موتور (از طریق پدال گاز) اطلاعات میزان فشرده شدن پدال گاز از طریق سیم کشی به کامپیوتر خودرو وارد شده و سپس بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته در ایسیو، مقدار تعریف شد برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |