مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 12:402023-01-18اقتصادي

راهکارهای علاج کاهش کیفیت آب رودخانه میمه در بک طرح پژوهشی


طرح پژوهشی « مطالعه علل کاهش کیفیت آب رودخانه میمه و ارائه راهکارهای علاج بخشی » در پنج فصل و 221 صفحه توسط دکتر حاجی کریمی استاد تمام دانشگاه ایلام تدوین شده است.

- ایسنا/ایلام طرح پژوهشی مطالعه علل کاهش کیفیت آب رودخانه میمه و ارائه راهکارهای علاج بخشی در پنج فصل و 221 صفحه توسط دکتر حاجی کریمی استاد تمام دانشگاه ایلام تدوین شده است.

در این طرح آمده است: رودخانه میمه، که از چشمه های سراب میمه و از ارتفاعات کبیرکوه منشا می گیرد، در طول مسیر جریان چندین سرشاخه دیگر به آن افزوده شده و کیفیت آن به تدریج کاهش پیدا می کند، به طوری که مقدار متوسط سالانه هدایت الکتریکی رودخانه میمه در سراب میمه از حدود 420 میکروموس بر سانتیمتر (مقدار sar حدود 0.

5) به بیش از 8200 میکروموس بر سانتیمتر (مقدار sar حدود 11) در محل ایستگاه هیدرومتری پل جاده دهلران رسید.

هدف از این مطالعه بررسی علل کاهش کیفیت آب رودخانه در طول مسیر و تعیین محل هایی است، که تغییر کیفیت اتفاق می افتد تا بتوان در صورت امکان راهکارهایی جهت جلوگیری از شور شدن رودخانه ارائه نمود.

برای این منظور با بررسی های میدانی اقدام به تعیین ایستگاه های نمونه برداری در طول مسیر رودخانه گردید و به مدت یک سال به صورت ماهیانه از نقاط تعیین شده نمونه برداری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای علاج کاهش کیفیت آب رودخانه میمه در بک طرح پژوهشی

راهکارهای علاج کاهش کیفیت آب رودخانه میمه در بک طرح پژوهشی