مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 16:252023-01-18بين الملل

تحلیل «المیادین» از ابتکار منطقه ای ایران درباره تنش زدایی بین آنکارا-دمشق


براساس تحلیلی از «المیادین» و با توجه به مشغول بودن روسیه به درگیری با اوکراین، ایران ابتکارعمل را در پرونده های منطقه ای از جمله تنش زدایی بین ترکیه و سوریه در دست گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی شبکه المیادین در گزارشی به تحلیل سفرهای منطقه ای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران خصوصاً به دمشق و آنکارا پرداخت و تقویت میانجی گری های تهران در مسیر تنش زدایی بین ترکیه و سوریه را هدف اصلی این سفرها و رایزنی ها توصیف کرد.

تلاش دپیلماتیک ایران برای ایجاد گشایش در روابط آنکارا-دمشق دستگاه دیپلماسی ایران با سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اش به دو کشور سوریه و سپس ترکیه نشان داد که با هدف ایجاد مسیری جدید در مذاکرات بین آنکارا و دمشق و همچنین مهار خطر تشدید تنش نظامی بین دو کشور، به خط میانجی گری بین ترکیه و سوریه بازگشته است.

در این روند، کار دشوار شامل ارائه ابتکاری می شود که هر دو طرف را راضی کند؛ به این معنا که هم از نگرانی های ترکیه در مورد گروه های کُرد مسلح در مرزهای شمالی سوریه رفع کند و هم در عین حال جلوی جاه طلبی های توسعه طلبانه ترکیه را بگیرد.

  امیرعبداللهیان روز شنبه (14ژانویه) در جریان سفر خود به دمشق، پایتخت سوریه بر مخالفت کشورش با هرگونه اقدام نظامی ترکیه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل «المیادین» از ابتکار منطقه ای ایران درباره تنش زدایی بین آنکارا-دمشق

تحلیل «المیادین» از ابتکار منطقه ای ایران درباره تنش زدایی بین آنکارا-دمشق