مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 17:302023-01-18بين الملل

چین: آمریکا با غارت نفت سوریه جنایت می کند


سخنگوی وزارت حارجه چین در واکنش به ادامه غارت نفت سوریه به دست ارتش آمریکا، آن را «جنایتی وقیحانه» توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اعلام خبر قاچاق 53 تانکر حامل نفت سوریه به دست آمریکا و انتقال آن به عراق، آن را جنایتی علنی و وقیحانه دانست.

به نوشته وبگاه موازین نیوز، او تأکید کرد که اقدامات غارتگرانه آمریکا موجب وخامت بیشتر بحران سوخت و فاجعه انسانی در سوریه می شود و آمریکا حق زندگی مردم سوریه را به مخاطره انداخته است، در حالی که سوری ها با همین میزان کم نفت و مواد غذایی برای عبور از زمستان سخت مبارزه می کنند.

وانگ ونبین افزود: شدت طمع آمریکا در سرقت منابع سوریه و همچنین سخاوت آن در ارائه کمک های نظامی به هم پیمانانش که اغلب میلیاردها یا حتی ده ها میلیارد دلار می شود، خیره کننده است .

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه آمریکا باید به دلیل سرقت نفت سوریه مجازات شود، گفت که مردم سوریه و جامعه جهانی خواستار پاسخگویی واشنگتن هستند و می خواهند که این کشور به قوانین و عرف بین الملل پایبند باشد.

به گفته وانگ ونبین آمریکا در هر شرایطی کشورها را با فاجعه و هرج و مرج مواجه می سازد و تنها منافع و سلطه گری اش برای او اهمیت دارد و این چیزی است که ریشه در نظام حکومتی آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: آمریکا با غارت نفت سوریه جنایت می کند

چین: آمریکا با غارت نفت سوریه جنایت می کند