مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 18:002023-01-18اقتصادي

«بیشه دالان» گرفتار در باتلاق مشکلات/ احداث زهکش در محدوده تالاب!


تالاب «بیشه دالان» در باتلاق مشکلات گرفتار است، حفظ و احیای این تالاب از سوی مسئولان مورد غفلت گرفته تا متخلفان اقدام به احداث کانال و زهکش در محدوده این تالاب نیمه جان کنند.

- بروجرد- تالاب بیشه دالان در باتلاق مشکلات گرفتار است، حفظ و احیای این تالاب از سوی مسئولان مورد غفلت گرفته تا متخلفان اقدام به احداث کانال و زهکش در محدوده این تالاب نیمه جان کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: حیات در روی زمین وابسته به آب است و تالاب ها، شریان های حیاتی زیست کره محسوب می شوند، همچنین تالاب ها جز پر تولید ترین محیط های طبیعی هستند به طوری که این مناطق دارای فواید اقتصادی فراوانی ازجمله تولید محصولات شیلاتی، حفظ سطح آب برای مناطق کشاورزی، تولید چوب، ذخیره آب و کاهش بلایای طبیعی و به ویژه سیلاب هستند.

فرصت بی بدیل تالاب ها در حوزه گردشگری لرستان تثبیت خطوط ساحلی، از بین رفتن مواد زائد و تصفیه آب، برخورداری از چشم اندازهای زیبای طبیعی و ایجاد بستر مناسب برای حیات بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی از ویژگی های ارزشمند تالاب ها هستند.

این در حالی است که تالاب ها جزو تهدید شونده ترین زیستگاه ها به شمار می روند که این موضوع به طور عمده ناشی از خشکاندن و تغییر کاربری، ایجاد آلودگی و برداشت بی رویه از گونه های زیستی تالاب هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بیشه دالان» گرفتار در باتلاق مشکلات/ احداث زهکش در محدوده تالاب!

«بیشه دالان» گرفتار در باتلاق مشکلات/ احداث زهکش در محدوده تالاب!