مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 18:052023-01-18سياسي

فضای مجازی به دلیل نبود سواد رسانه ای در جامعه بستر آسیب های اجتماعی شده است


معاون پیشگیری از جرایم دادگستری کل استان اردبیل گفت: فضای مجازی با توجه به نبود سواد رسانه ای در اغلب آحاد جامعه به بستری برای آسیب های اجتماعی تبدیل می شود.

- ایسنا/اردبیل معاون پیشگیری از جرایم دادگستری کل استان اردبیل گفت: فضای مجازی با توجه به نبود سواد رسانه ای در اغلب آحاد جامعه به بستری برای آسیب های اجتماعی تبدیل می شود.

جلال آفاقی 28 دی در نشست هماهنگی تولید و انتشار محتوای پیشگیرانه از جرایم و آسیب های اجتماعی در اداره کل دادگستری استان اردبیل از کاهش 7.

1 درصدی کلاهبرداری ها در سامانه های سایبری در استان در مقایسه با 9 ماه سال قبل خبر داد و گفت: علت آن را نقش آفرینی رسانه ها برای اطلاع رسانی و آگاهی مردم اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از آغاز تا پایان آذر ماه سال قبل 680 کلاهبرداری در فضای مجازی استان ثبت شده است، افزود: در سال جاری به 632 مورد کاهش یافته است اما در کل در سطح استان، آمار جرایم اینترنتی و سایبری 2.

8 دهم درصد رشد دارد و این امر ناشی از انتشار اکاذیب است و اغلب در حوزه اختلافات خانوادگی روی داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اشاره به نقش بی بدیل جرایم سایبری، نوظهور و نقش رسانه ها در ارتقاء آگاهی عمومی و پیشگیری از تخلفات و آسیب های اجتماعی اضافه کرد: اگر اصحاب رسانه به مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای مجازی به دلیل نبود سواد رسانه ای در جامعه بستر آسیب های اجتماعی شده است

فضای مجازی به دلیل نبود سواد رسانه ای در جامعه بستر آسیب های اجتماعی شده است