مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 18:302023-01-18پزشكي

آغاز به کار سیزدهمین بسیج ملی تغذیه در ساوه


سیزدهمین بسیج ملی تغذیه همزمان با سراسر کشور در ساوه آغاز به کار کرد.

-  سرپرست مرکز بهداشت شهرستان ساوه در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوه از آغاز به کار سیزدهمین بسیج ملی تغذیه همزمان با سراسر کشور در ساوه و جزییات اجرای آن خبر داد.

محمدامین قربانپور گفت: سیزدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار حال خوب با وزن مناسب از 24 دی ماه تا 7 بهمن در سراسر کشور با همکاری واحد بهبود تغذیه و دیگر سازمان ها همچون شهرداری، آموزش و پرورش، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به افزایش شیوع چاقی و اضافه وزن در کشور بعد از اپیدمی کرونا لازم است که حساس سازی در افراد جامعه به منظور عوارض جبران ناپذیر آن انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه چاقی، تقریباً تمامی جنبه های سلامت یک فرد ازجمله سیستم قلبی عروقی، سیستم تنفسی، سیستم باروری، حافظه و خلق وخو را تحت تأثیر قرار می دهد، اضافه کرد: عارضه چاقی با بعضی از بیماری ها نظیر دیابت، بیماری های قلبی و کبد چرب در ارتباط مستقیم است و در بعضی دیگر مثل سرطان ها به عنوان فاکتور مستعد کننده عمل می کند.

  قربانپور با بیان اینکه پیشگیری و کنترل چاقی امکان پذیر است اما باید در همه زمینه ها اقدام کرد، گفت:  ما باید آگاهی را افزایش دهیم و دسترسی به اطلاعات مناسب را بهبود بخشیم تا از زندگی شادتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز به کار سیزدهمین بسیج ملی تغذیه در ساوه

آغاز به کار سیزدهمین بسیج ملی تغذیه در ساوه