مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 18:352023-01-18اقتصادي

حل مشکلات زیرساختی برای صادرات خرما در بنادر ضروری است


با توجه به ضرورت تقویت پایانه های صادراتی و تجهیز بنادر برای محصول خرما، تأمین مالی برای ایجاد این زیرساخت ها با هدف افزایش صادرات محصول ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی صفوی عصر چهارشنبه در ششمین نشست میز ملی خرما در استان بوشهر اظهار اشت: در ششمین میز خرما مسائل و مشکلات موجود بر سر راه این محصول شناسایی و تلاش می شود تا برای برطرف کردن این مشکلات راهکارهای مؤثری اندیشیده شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهربا بیان اینکه پایین بودن بهره وری در تولید خرما از مشکلات این محصول به شمار می رود گفت: هم اکنون میانگین برداشت محصول خرما در هکتار در ایران از متوسط جهانی کمتر است که باید این مساله بررسی و ریشه یابی شود.

وی افزود: بدون اشاره به میزان خرمای ذخیره شده در استان بوشهر افزود: وجود ذخیره بالا و قابل توجه این محصول در این استان بیانگر این است که خیلی در زمینه صادرات آن خوب عمل نشده و تلاش می شود با مصوبه های مفید و کارساز راهکاری برای این مشکل اندیشیده شود.

ایجاد بازارهای جدید صفوی تصریح کرد: یکی از چالش ها و مسائل اصلی پیش روی خرما صادرات این محصول است که برای رونق آن باید به بازارهای جدیدی ورود کرد و موانع، مسائل و مشکلات پیش روی برداشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکلات زیرساختی برای صادرات خرما در بنادر ضروری است

حل مشکلات زیرساختی برای صادرات خرما در بنادر ضروری است