مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 02:452023-01-18پزشكي

خراش چاقی روی سلامت روان


مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت بجنورد، تاثیرات چاقی و اضافه وزن بر سلامت روان را ذکر و اعلام کرد: چاقی و اضافه وزن علاوه بر خطرات جسمانی که برای فرد ایجاد می کند، - بر سلامت روان نیز تاثیر می گذارد.

شهسوار در گفت و گو با ایسنا با بیان این که امروزه داشتن اضافه وزن برای بسیاری از افراد به چالشی جدی تبدیل شده است، ادامه داد: این چالش دغدغه افراد را برای رسیدن به اندامی مناسب و کاهش وزن دوچندان کرده است.

وی افزود: اضافه وزن می تواند در ابتلا به بیماری های غیر واگیر تاثیر گذار باشد، اما یکی از نکات مهم این است که چاقی بر سبک زندگی افراد نیز تاثیر می گذارد و یک ارتباط دوسویه بین آن ها وجود دارد.

شهسوار با بیان این که چاقی و افسردگی ارتباط مستقیم و دو طرفه ای با یکدیگر دارند، اضافه کرد: اضافه وزن بر مشکلات خلق و خوی و افسردگی اثر گذار است و همینطور افسردگی ممکن است از پیامدهای چاقی باشد.

وی با اشاره به این که اعتیاد به غذا خوردن یکی از عوامل مهم است، ادامه داد: اغلب غذاهای شیرین با قندساده، مواد غذایی بدون فاقد ارزش هستند که پاداش مغزی را تحریک می کند، مرکز پاداش مغز، این مواد خوراکی را با مواد نیکوتین و الکل مقایسه می کند و افراد برای دریافت این پاداش به غذا اعتیاد پیدا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراش چاقی روی سلامت روان

خراش چاقی روی سلامت روان