مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 10:202023-01-19اقتصادي

صادرات بیش از 2 میلیارد دلار کالا از مرزهای کرمانشاه به عراق


مدیرکل گمرک استان کرمانشاه، از صادرات 2 میلیارد و 23 میلیون دلار کالا از گمرکات استان در 9 ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، بختیار رحمانی پور مدیرکل گمرک استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی 9 ماه سپری شده از سال جاری،  2 میلیارد و 23 میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مشابه سال گذشته از نظر ارزشی چهار درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: ارزش وزنی کالاهای صادر شده از گمرکات مرزهای استان کرمانشاه 5 میلیون و 128 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: از مجموع صادرات انجام شده از مرزهای استان کرمانشاه 652 میلیون دلار کالا مربوط به مرز رسمی پرویزخان است که جایگاه نخست را در بین مرزهای استان از نظر صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق دارد.

وی، عمده کالاهای صادراتی در این مدت را شامل میلگرد، آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ های ساختمانی، لبنیات، محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف اعلام کرد.

رحمانی پور ادامه داد: کرمانشاه با داشتن پنج مرز رسمی با 2 بخش اقلیم و عربی عراق هم مرز است و این امر یک ظرفیت خوب برای استان به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات بیش از 2 میلیارد دلار کالا از مرزهای کرمانشاه به عراق

صادرات بیش از 2 میلیارد دلار کالا از مرزهای کرمانشاه به عراق