مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 13:402023-01-19بين الملل

معترضان علیه دولت غربگرای پرو در «لیما» تظاهرات می کنند


معترضان پرو از سراسر این کشور به ویژه منطقه جنوبی آند، در پایتخت این کشور آمریکایی تظاهرات برپا می کنند تا خواستار دولت غربگرای بولوارته شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، صدها تن از طرفداران پدرو کاستیلو رییس جمهور پرو که طی یک کودتا از قدرت برکنار شد، از سراسر این کشور و به خصوص از مناطق دورافتاده آند، امروز (پنجشنبه) در لیما پایتخت پرو تجمع کردند تا تظاهرات گسترده ای علیه دولت دینا بولوارته رییس جمهور غربگرای این کشور آمریکایی برگزار کنند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، هواداران کاستیلو امیدوارند که تظاهرات آن ها فصل جدیدی در جنبش چندهفته ای آن ها برای پیشبرد درخواستشان برای استعفای بولوارته، برگزاری انتخابات فوری و تغییر ساختاری در کشور پرو ایجاد کند.

کاستیلو پس از یک تلاش ناکام برای انحلال کنگره مورد استیضاح قرار گرفت و طی یک کودتا از قدرت برکنار شد.

گزارش ها حاکی از آن است که تظاهرات علیه دولت بولوارته تاکنون عمدتاً در جنوب آند پرو برگزار شده است و 53 نفر در میان ناآرامی ها جان خود را از دست دادند که اکثریت قربانیان در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

هم اکنون طبق گزارش آسوشیتدپرس، معترضان قصد دارند با کشاندن اعتراضات به پایتخت پرو، وزنه جدیدی به جنبش خود برای پایان دادن به دولت بولوارته بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معترضان علیه دولت غربگرای پرو در «لیما» تظاهرات می کنند

معترضان علیه دولت غربگرای پرو در «لیما» تظاهرات می کنند