مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 11:402023-01-20اجتماعي

مشاهده «یوز» مادر به همراه 3 توله در محور عباس آباد


یک یوزپلنگ ماده به همراه 3 فرزندش در محور عباس آباد ـ سمنان دیده شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت که سن سه توله یوز تازه مشاهده شده در محور عباس آباد - میامی این استان توسط محیط بانان منطقه حدود 10 ماه است.

- عکس آرشیوی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، صفحه پارک ملی توران در فضای مجازی از مشاهده یک یوزپلنگ ماده به همراه 3 توله اش در محور عباس آباد ـ سمنان خبر داده است.

در این خصوص هشدار داده شده است که با توجه به ناامن بودن محور عباس آباد ـ سمنان و سابقه تلفات یوز در این منطقه در سالیان گذشته، رانندگان در این محدوده از سرعت خود کاسته و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

سه توله یوزپلنگ مشاهده شده در میامی استان سمنان 10 ماهه هستند بهرامعلی ظاهری روز جمعه در گفتگو با ایرنا ابراز داشت: تصاویر این سه توله یوزپلنگ همراه مادر مستندسازی شد، اما به دلیل کیفیت پایین تصاویر هنوز مشخص نیست که از یوز های شناسنامه دار هستند یا خیر، اما شادابی و سلامت توله ها به طور کامل مشهود است.

وی یادآور شد: مشاهده یک ماده یوز به همراه سه توله آن خبر خوشی برای محیط زیست و این گونه در خطر انقراض است و بر اساس مشاهده ها سه توله که به طور کامل بزرگ شده و استقلال غذایی خوبی دارند، به ثبت رسیده اند؛ این خبر می تواند یک نوید خوب باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده «یوز» مادر به همراه 3 توله در محور عباس آباد

مشاهده «یوز» مادر به همراه 3 توله در محور عباس آباد