مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 12:052023-01-20اقتصادي

امکان حذف دلار از مبادلات با پیوستن ارزهای عربی به سبد ارزی بانک مرکزی روسیه


سیستم تسویه حساب جدید بانک مرکزی روسیه در شریک کردن ارزهای شرکای تجاری عربی نظیر مصر، قطر و امارات، امکان حذف دلار از مبادلات و تقویت روابط تجاری را فراهم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، حنان رمسیس تحلیلگر اقتصادی مصر در گفت وگو با روسیا الیوم از نتایج مثبت گنجاندن پوند مصر، ریال قطر و درهم امارات در سبد ارزی بانک مرکزی روسیه گفت.

رمسیس این موضوع را یک تحول قابل توجه در روابط اعراب و روسیه و یک پیروزی برای ارزهای عربی در برابر دلار آمریکا توصیف کرد و گفت: بانک مرکزی روسیه افزودن گروهی از ارزها را تصویب کرده است که نرخ مبادله آنها را در برابر روبل اعلام می کند و این ارزها شامل درهم امارات، ریال قطر و پوند مصر است.

وی تاکید کرد که این اقدام برای رشد اقتصادهای عربی و تداوم افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی با روسیه مهم است، اما تأثیر عمیق تر و سودمندتر بر اقتصاد مصر این است که  معامله با پوند مصر و مبادله تجاری بین روسیه و مصر با دو ارز است.

این کارشناس اقتصادی افزود: مصر و روسیه از زمان جمال عبدالناصر، رهبر فقید و پیشگام جنبش صنعتی در مصر، روابط دوستانه عمیقی با یکدیگر دارند.

روسیه همچنین یکی از قوی ترین متحدان مصر است که تجهیزات نظامی و قطعات یدکی را بدون معطلی یا تعلل در اختیار مصر قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان حذف دلار از مبادلات با پیوستن ارزهای عربی به سبد ارزی بانک مرکزی روسیه

امکان حذف دلار از مبادلات با پیوستن ارزهای عربی به سبد ارزی بانک مرکزی روسیه