مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 19:312023-01-20پزشكي

چه کسانی به واریس مبتلا می شوند؟


فوق تخصص جراحی عروق درباره عوامل ابتلا به بیماری واریس و راه های درمان یا جلوگیری از آن، توضیحاتی داد.

- جی پلاس ، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما علی صابری فوق تخصص جراحی عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص بیماری واریس به گفتگو پرداخت.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که بیماری واریس چیست، گفت: هرگونه طولانی و مارپیچی شدن سیاهرگ های پا را واریس می نامند.

وظیفه سیاهرگ های پا، رساندن خون از سمت پا به قلب است و، چون در خلاف نیروی جاذبه حرکت می کند، نیاز به وجود دریچه هایی دارد که خون را در خلاف جاذبه به حرکت درآورد، اگر به هر دلیل این دریچه های وریدی، از کار بیفتند و یا تنبل شوند، با بیماری واریس مواجه خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سؤال، که آیا ورید های تیره رنگ پا، واریس است، گفت: این وریدها، گاهی پیش درآمد بیماری واریس هستند، ولی به خودی خود، واریس محسوب نمی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دریچه های لانه کبوتری حرکت خون به سمت قلب را تسهیل می کنند که در صورت تخریب این دریچه ها، خون به سمت پا ها پس زده شده و باعث گشاد و مارپیچ شدن ورید ها و در نهایت ورم پا ها می شود.

وی واریس را، شایع ترین بیماری عروقی در جامعه دانست، به طوری که 20 درصد خانم ها و 10 درصد آقایان جامعه، مبتلا به بیماری واریس هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی به واریس مبتلا می شوند؟

چه کسانی به واریس مبتلا می شوند؟