مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 23:302023-01-20بين الملل

واکنش آنکارا به هتک حرمت قرآن در برابر سفارتش در استکهلم


وزارت امور خارجه ترکیه، سفیر سوئد در آنکارا را فراخوانده و اعتراض شدید خود به عدم واکنش مقامات این کشور در خصوص آتش زدن قرآن کریم در برابر سفارتش در استکهلم را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکیه، سفیر سوئد در آنکارا را فراخوانده و اعتراض شدید خود به عدم واکنش مقامات این کشور در خصوص آتش زدن قرآن کریم در برابر سفارتش در استکهلم را اعلام کرد.

آنکارا همچنین هشدار داد فعالیت هایی که برخی گروه های وابسته به پ ک ک درصدد اجرای آن در استکهلم هستند، نقض آشکار توافق سه جانبه با فنلاند به شمار می آید.

  در تاریخ 18 می 2022، فنلاند و سوئد به بهانه جنگ اوکراین، خواستار پیوستن به ناتو شدند و اردوغان در آن زمان تأکید کرد که نمی تواند از پیوستن این دو کشور به ناتو حمایت کند زیرا این دو کشور با گروه تروریستی پ ک ک همکاری دارد اما پس از آن، در پی مذاکرات طرفین با مقام های ترکیه، نمایندگان سوئد و فنلاند اعلام کردند که با ترکیه در مبارزه با تروریسم همکاری می کنند.

در پی اظهارات مقام های سوئد و فنلاند، اردوغان تأکید کرد که تا زمانیکه دو کشور به تعهدات خود پایبند نباشند، ترکیه از پیوستن آن ها به ناتو حمایت نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش آنکارا به هتک حرمت قرآن در برابر سفارتش در استکهلم

واکنش آنکارا به هتک حرمت قرآن در برابر سفارتش در استکهلم