مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 23:402023-01-20اقتصادي

وداع با شهرک های تهران؟


آیا پایان کار «طرح تفصیلی تهران» صادر شده است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد در بررسی پنج پیامد منفی عبور از خط قرمز شهرک های تثبیت شده نوشت: راه ورود ماشین ساختمانی به شهرک های مسکونی ارزشمند پایتخت، با تصویب طرح تخریب و نوسازی پیکانشهر باز شد.

شهرک های مسکونی 40سال به بالا، از ابتدای دهه 90 با تصویب طرح تفصیلی پایتخت، به عنوان بافت مسکونی ارزشمند معاصر شناخته شدند؛ به طوری که در ضوابط ملاک عمل شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی، این شهرک ها در پهنه ای گنجانده شدند که افزایش تراکم ساختمانی در قالب تخریب و نوسازی برای این محله ها ممنوع است.

شهرک غرب نمونه ای از این مناطق تحت حفاظت ساختمانی است.

با این حال، مدیریت شهری اخیرا در یک مصوبه - بدون تایید شورای عالی شهرسازی به عنوان مرجع تصویب طرح تفصیلی تهران- طرح ساخت برج های مسکونی به جای ساختمان های چهارطبقه فعلی در پیکانشهر را نهایی کرد.

بررسی های دنیای اقتصاد نشان می دهد، اگرچه هدف مدیران تهران افزایش عرضه مسکن است اما این مدل سیاستگذاری آن هم در منطقه ای از پایتخت که بارگذاری های صورت گرفته در آنجا حداقل 5/ 1 برابر سقف جمعیتی است، پنج پیامد برای شهر و بازار مسکن به همراه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وداع با شهرک های تهران؟

وداع با شهرک های تهران؟