مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 07:402023-01-21بين الملل

ارتش خصوصی واگنر روسیه در لیست تروریستی آمریکا


ایالات متحده گروه روسی واگنر را به عنوان سازمان جنایی فراملی معرفی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، جان کربی ، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که آمریکا به زودی شرکت نظامی خصوصی واگنر را به عنوان یک سازمان جنایی فراملی معرفی خواهد کرد و آن را تحت تحریم خواهد کرد.

کربی طی یک نشست مطبوعاتی گفت: وزارت خزانه داری واگنر را به عنوان یک سازمان جنایی فراملی مهم تحت فرمان اجرایی 13581 معرفی خواهد کرد.

کربی گفت که دولت ایالات متحده همچنین هفته آینده تحریم های بیشتری را علیه واگنر و شبکه پشتیبانی آن در سراسر قاره های مختلف جهان اعمال خواهد کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت ایالات متحده برای شناسایی، مختل کردن، افشا و هدف قرار دادن شرکت هایی که به گروه واگنر کمک می کنند، تلاش خواهد کرد.

کربی افزود، تعیین گروه واگنر به عنوان یک سازمان جنایی فراملی، راه های بیشتری را برای ایالات متحده باز می کند تا نه تنها واگنر را تحریم کند، بلکه فشار بیشتری را بر توانایی این شرکت برای انجام تجارت در سراسر جهان اعمال کند.

واگنر، یک ارتش خصوصی نزدیک به ولادیمر پوتین، رییس جمهور روسیه است که در چندین کشور آفریقایی و همچنین جنگ اوکراین فعالیت داشته و سال هاست تحت تحریم های آمریکا قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتش خصوصی واگنر روسیه در لیست تروریستی آمریکا

ارتش خصوصی واگنر روسیه در لیست تروریستی آمریکا