مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 08:502023-01-21اقتصادي

اثرات زیست محیطی معدن مس سونگون برای آذربایجان شرقی و سودش در جای دیگر


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: اثرات زیست محیطی معدن مس سونگون عاید استان می شود ولی منابع استان در جای دیگری فرآوری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که طبق قانون 15 درصد از حقوق دولتی معادن باید در شهرستان محل معادن هزینه شود، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در بخش معدن ظرفیت بالایی دارد به طوری از 64 ماده معدنی موجود در کشور 52 ماده معدنی در استان وجود دارد.

وی با بیان این که فرایند فعالیت معادن پیچیده تر از بخش های صنعت و تجارت است، گفت: با توجه به این در سال های گذشته به بخش معدن توجه کمتری شده است بنا بر این باید به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشیم و تمام نهادهای متولی باید همکاری لازم را داشته باشند تا تولید ثروت را در استان و کشور افزایش دهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: 50 درصد معادن غیرفعال استان، معادن کوچک و یا انواع لاشه سنگ ها و سنگ های ساختمانی هستند که برای بهره بردار صرفه اقتصادی ندارند.

پرنیان اظهار کرد: البته افرادی که صلاحیت بهره برداری از معادن را ندارند نیز از جمله اولویت های سازمان صمت برای تعیین تکلیف این موارد است به طوری که هر دو هفته یک بار جلسه شورای معادن برای سیاستگذاری های لازم در این بخش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات زیست محیطی معدن مس سونگون برای آذربایجان شرقی و سودش در جای دیگر

اثرات زیست محیطی معدن مس سونگون برای آذربایجان شرقی و سودش در جای دیگر