مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 09:252023-01-21سياسي

قطع رانت و امضاهای طلایی با ثبت محور شدن مجوزهای شروع کسب وکار


رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: در گذشته امضاهای طلایی در زمینه صدور مجوزها وجود داشت و سوءاستفاده هایی صورت می گرفت، حالا قرار است از طریق یک سیستم هوشمند ارائه مجوزها انجام شود و زمینه رانت از بین برود.

- محمدصالح جوکار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح مزیت های ثبت محور شدن مجوزهای شروع کسب وکار، اظهار داشت: تسهیل فضای کسب و کار یکی از بحث های جدی در مجلس بود که قوانینی برای آن مصوب شد.

وی تصریح کرد: سعی کردیم موضوع صدور مجوزها را قانونمند کنیم و دستگاه های مختلف ملزم شدند به درگاه ملی مجوزهای کشور بپیوندند و همه مجوزها از این پنجره واحد صادر شود؛ برخی از دستگاه ها هنوز به درگاه ملی مجوزهای کشور نپیوسته اند که باید در اسرع وقت این اتفاق بیفتد؛ اصل موضوع تسهیل در صدور مجوزهاست که باید مدنظر قرار بگیرد.

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس تأکید کرد: باید شرایطی به وجود بیاوریم که مردم نیازی به مراجعه به ادارات مختلف نداشته باشند، استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور به منزله یک تحول در کشور و نمود دولت الکترونیک است.

جوکار گفت: ثبت محور شدن مجوزهای خانه مسافر و اینکه روند دریافت این مجوزها کوتاه شود و مردم بتوانند به سهولت این مجوزها را دریافت کنند، اتفاق خوبی است؛ در این ارتباط باید تم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع رانت و امضاهای طلایی با ثبت محور شدن مجوزهای شروع کسب وکار

قطع رانت و امضاهای طلایی با ثبت محور شدن مجوزهای شروع کسب وکار