مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 10:402023-01-21اجتماعي

مهمترین علت ترک تحصیل مربوط به مشکلات خانوادگی است


 رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مهمترین علت ترک تحصیل مربوط به مشکلات و اختلافات خانوادگی است.

- مجید سبزیکاران در گفت وگو با ایسنا در خصوص علل ترک تحصیل دانش آموزان گفت: در ایام کرونا به دلیل غیر حضوری شدن مدارس و کار کردن دانش آموزان در کنار خانواده ها، آمار بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل افزایش پیدا کرد، اما مهمترین علت ترک تحصیل مربوط به مشکلات و اختلافات خانوادگی است؛ زندانی شدن والد یا والدین، طلاق وغیره موجب می شود که پیگیری تحصیلی دانش آموز به فراموشی سپرده شود.

مشکلاتی در زمینه مدرسه مانند نمره پایین، اختلال در فرایند آموزش و مشکلات درون مدرسه وجود ندارد که موجب ترک تحصیل دانش آموز شود.

سبزیکاران درمورد کودک همسری و همچنین قوانین حضور دانش آموزان ازدواج کرده در مدرسه افزود: دانش آموزان می ‎توانند بعد از ازدواج در مدرسه حضور پیدا کنند و منعی وجود ندارد، البته ما تلاش می کنیم آگاهی را افزایش دهیم تا شاهد کودک همسری نباشیم.

ازدواج در سنین پایین در مناطق کم برخوردار، مناطقی که مذهبی تر هستند و مناطق سنی نشین بیشتر بوده و این موضوع در خواف، تربت جام و صالح آباد بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین علت ترک تحصیل مربوط به مشکلات خانوادگی است

مهمترین علت ترک تحصیل مربوط به مشکلات خانوادگی است