مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 11:152023-01-21بين الملل

دیوان بین المللی دادگستری درخواست سازمان ملل درباره رژیم صهیونیستی را دریافت کرد


دیوان بین المللی دادگستری اعلام کرد، درخواست مجمع عمومی سازمان ملل را درباره صدور حکم در مورد ماهیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را دریافت کرده است.

- دیوان بین المللی دادگستری اعلام کرد، درخواست مجمع عمومی سازمان ملل را درباره صدور حکم در مورد ماهیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را دریافت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، این دیوان که مقرش در شهر لاهه هلند قرار دارد، اعلام کرد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل طی پیامی این درخواست را در تاریخ 17 ژانویه را به دادگاه ارائه کرد.

انتظار می رود دیوان فهرستی از کشورها و سازمان هایی که مجاز به ارائه اظهارات کتبی هستند، تهیه کند؛ اما در بیانیه مطبوعاتی اطلاعات بیشتری در مورد بازه زمانی این فرآیند ارائه نشده است.

دادگاه جلساتی را نیز برای بررسی تعیین کرده است؛ اما احتمالاً حداقل چندین ماه طول می کشد تا تاریخ تعیین شود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست 30 دسامبر 2022 با اکثریت آرا پیش نویس قطعنامه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه حقوق ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی از جمله قدس شرقی را به تصویب رساند.

با تصویب این قطعنامه، مجمع عمومی درخواست مذکور را به دیوان لاهه ارجاع داد تا در مورد نقض های رژیم صهیونیستی علیه حقوق ملت فلسطین، شهرک سازی ها و الحاق مناط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان بین المللی دادگستری درخواست سازمان ملل درباره رژیم صهیونیستی را دریافت کرد

دیوان بین المللی دادگستری درخواست سازمان ملل درباره رژیم صهیونیستی را دریافت کرد