مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 11:202023-01-21اقتصادي

رکورد واردات نفت چین از ایران و ونزوئلا


خرید نفت چین از مالزی در آخرین ماه سال 2022 رکورد زده است، به طوری که تحلیلگران معتقدند که بیشتر این محموله های نفتی، به ایران و ونزوئلا متعلق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، واردات نفت خام چین از مالزی در ماه دسامبر 2022 به رکورد 1.

3 میلیون بشکه در روز رسیده است و در نتیجه این کشور که تولید نفت آن 3 برابر کمتر از بزرگ ترین تامین کنندگان نفت چین است، پس از عربستان و روسیه قرار گرفته است.

بر اساس آمار گمرک چین، واردات نفت خام چین از مالزی در آخرین ماه سال 2022 از کشورهای عضو اوپک نظیر عراق و امارات پیشی گرفته است.

حجم واردات نفت خام چین از مالزی از متوسط تولید روزانه این کشور جنوب شرق آسیا در بازه 9 ماه ژانویه تا سپتامبر 2022، 3 برابر بیشتر است.

از اینرو، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که بخش عمده ای از نفت وارداتی از مالزی (کشوری که قطب انتقال کشتی به کشتی نفت است) در حقیقت به تولیدکنندگان تحت تحریمی نظیر ایران، ونزوئلا یا روسیه تعلق دارد.

به طور کلی، پالایشگاه های مستقل چینی، بابت نفت تحریم شده نگرانی ندارد چراکه اولویت آنها خرید نفت خام با قیمت پایین و کسب سود خوب از پالایش آن است.

تحقیق ها و بررسی های مختلف طی سال های گذشته نشان داده است که چین همچنان به خرید نفت ایران و ونزوئلا که غالبا با عنوان نفت مالزی یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد واردات نفت چین از ایران و ونزوئلا

رکورد واردات نفت چین از ایران و ونزوئلا