مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 11:352023-01-21فرهنگي

بهزاد فراهانی از خاطرات خود گفت/ دفاع از حقانیت در هنر


موزه سینما به مناسبت سالروز تولد بهزاد فراهانی بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون، بخشی از خاطرات این هنرمند را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینمای ایران، در ادامه انتشار سلسله برنامه های تاریخ شفاهی موزه سینما، به مناسبت زادروز بهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون بخش هایی از گفتگوی این هنرمند را منتشر کرده است.

بهزاد فراهانی با اشاره به خاطرات خود از شروع کار هنر و بازیگری گفت: اسم اصلی من لطف الله درمنکی فراهانی و متولد اول بهمن 1323 در روستای درمنک فراهان هستم.

پدرم تعزیه خوان قابلی بود که تمام عمرش را به خاطر نذری که داشت در ده تعزیه می خواند.

نخستین بار زمانی که در تعزیه شرکت کردم، پدرم نقش حربن ریاحی را می خواند و من پسر حر را می خواندم؛ سر یکی از بیت ها کمی لکنت پیدا کردم و وزن شعر را آن گونه که باید ادا نکردم.

پدرم با خواب شمشیر بر کمرم کوبید به طوری که با دو دست به زمین خوردم؛ دوباره بلند شدم و پدرم از من خواست که بیت را دوباره بخوانم.

وی افزود: با اینکه بغض گلویم را گرفته بود اما بسیار خوب خواندم و زمانی که بیت شهادت پسر حر را خواندم، پدربزرگم از جایی که نشسته بود و تعزیه را نگاه می کرد گفت دست مریزاد که از پدرت بهتر می خوانی این لحظه برایم زیبا بود و احساس کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهزاد فراهانی از خاطرات خود گفت/ دفاع از حقانیت در هنر

بهزاد فراهانی از خاطرات خود گفت/ دفاع از حقانیت در هنر