مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 13:152023-01-21پزشكي

اعضای بدن 15 بیمار مرگ مغزی استان اردبیل در سال جاری اهدا شد


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از اهدای اعضای بدن 15 بیمار مرگ مغزی استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

- رامین نسیمی دوست ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: از ابتدای امسال در واحد شناسایی بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، از بین 30 مورد مرگ مغزی تأییدشده و مناسب برای اهدای عضو، 15 خانواده رضایت دادند.

وی افزود: هر فرد مرگ مغزی می تواند با اهدای اعضای حیاتی خود، 8 نفر را به زندگی دوباره برگرداند و با اهدای نسوج از جمله دریچه های قلبی، مغز استخوان، تاندون و.

53 نفر را از معلولیت نجات دهد و در واقع، تنها راه ادامه حیات برای بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و کلیوی و افراد دچار مشکلات کبد، اهدای عضو است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن بیان تعریفی از مرگ مغزی ادامه داد: مرگ مغزی به وضعیت غیرقابل بازگشت همه عملکردهای مغز گفته می شود و در حقیقت یکی از معیارهای قطعی تعیین کننده مرگ بوده و بهبودی و بازگشت بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

27هزار نفر در ایران در لیست انتظار دریافت عضو پیوندی هستند نسیمی دوست بیان کرد: تاریخچه پیوند اعضا در کشور به سال 1314 خورشیدی باز می گردد و از آن پس، اهدای عضو همچنان ادامه یافت و در حال حاضر اهدای عضو از فرد مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعضای بدن 15 بیمار مرگ مغزی استان اردبیل در سال جاری اهدا شد

اعضای بدن 15 بیمار مرگ مغزی استان اردبیل در سال جاری اهدا شد