مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 15:202023-01-21سياسي

اظهارات مقامات سیاسی عراق در روز شهید عراقی


سران و مقامات عراقی در سالروز شهید عراقی در دفتر جریان حکمت ملی بغداد به ایراد سخنرانی پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از دفتر جریان حکمت ملی عراق، مراسم سالروز شهادت آیت الله العظمی سید محمد باقر حکیم که به روز شهید عراق نامگذاری شده با حضور سران سیاسی عراق برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید عمار الحکیم ، رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: هیچ دولت اجرایی بدون حمایت مؤثر و فعال سیاسی و پارلمانی نمی تواند فعالیت کند و هیچ مرجع قانونگذاری بدون تعامل و همکاری متوازن دولت نمی تواند نظارت و اصلاح کند.

وی افزود: همه ما در یک کشتی هستیم و همگی با قلم تاریخ و دفتر ملت ارزیابی می شویم و اگر در مقابله با چالش ها متحد نباشیم، نظام سیاسی ما دوام زیادی نخواهد داشت و در معرض لرزه هایی شدیدتر از آنچه در بیست سال گذشته بود، قرار خواهد گرفت.

الحکیم گفت: مرحله نگارش قانون اساسی شرایط استثنایی را پشت سر گذاشت که در طول سالیان استبداد، دیکتاتوری و به حاشیه رانده شدن را با نگرانی ها همراه بود و این امر تأثیر آشکاری بر ماهیت برخی از اصول قانون اساسی داشت.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه و بلوغ سیاسی و تجربیات مسیر دمکراسی، تفکر در مورد بازنگری در برخی اصول قانون اساسی تبدیل به امری جدی و ضروری شده است، به ویژه که کشور ما از مشکلات ساختاری میان باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات مقامات سیاسی عراق در روز شهید عراقی

اظهارات مقامات سیاسی عراق در روز شهید عراقی