اجرایی شدن طرح احراز هویت دو مرحله ای در دفاتر اسناد رسمیمعاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: هر گونه ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی منوط به داشتن حساب کاربری « ثنا » و از طریق تصدیق الکترونیکی انجام می گیرد. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از قوه قضاییه، صفدر کشاورز معاون امور اسناد سازمان ثبت گفت: با دو مرحله ای شدن احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی، علاوه بر احراز هویت افراد از طریق شناسنامه و کارت ملی، تصدیق الکترونیکی نیز با ارسال پیامک انجام می گیرد که امنیت احراز هویت را افزایش و امکان جعل و کلاهبرداری را کاهش می دهد. وی گفت، با اشاره به اجرایی شدن این طرح در 27 استان کشور گفت: در استان تهران نیز این طرح از امروز در 650 دفتر اسناد رسمی آغاز و باقیمانده دفاتر این استان و استانهای گیلان، مرکزی، لرستان و البرز هم تا 22 بهمن ماه تحت پوشش قرار می گیرند. کشاورز با بیان اینکه پیش از دو مرحله ای شدن احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی، این کار با تطبیق کارت ملی و شناسنامه انجام می شد اما با دو مرحله ای شدن آن، رمز یکبار مصرفی برای تلفن همراه مراجعه کننده ارسال می شود افزود: با این کار، مشخص می شود این شخص همان فردی است که سامانه ثنا به نام او ثبت شده و بدین ترتیب، امنیت احراز هویت افزایش می یابد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |