مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 16:102023-01-21فرهنگي

نیمرخ و دیدار با دایره المعارف معماری اسلامی


رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری چهارمین برنامه «نیمرخ» با محوریت نادیده هایی از مسجد جامع عتیق اصفهان خبر داد.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری چهارمین برنامه نیمرخ با محوریت نادیده هایی از مسجد جامع عتیق اصفهان خبر داد.

علیرضا مساح، در گفت وگو با ایسنا و با بیان اینکه نیمرخ مجموعه برنامه ای با موضوع پرداختن به مکان های گردشگریِ کمتر دیده شده اصفهان است، اظهار کرد: در برنامه های گذشته ای که از سوی این اداره و با نام نیمرخ برگزار شد، شاه نشین پل خواجو، کوشک باغ زرشک و خانه تاریخی اژه ای ها با حدود 2 هزار و 500 تا 4 هزار نفر مورد بازدید قرار گرفت و در برنامه چهارم علاقه مندان و گردشگران به دیدار مسجد جامع عتیق اصفهان می روند.

او افزود: مسجد جامع عتیق اصفهان یکی از بناهای بسیار ارزشمند اصفهان با قدمت بیش از هزار سال و یکی از جاذبه هایی است که از آن با عنوان دائره المعارف معماری اسلامی یاد می شود، چراکه تقریباً از همه دوره های تاریخ معماری بعد از اسلام، یادگاری هایی در این بنا وجود دارد.

ارزش این بنا به حدی است که وقتی گردشگر خارجی وارد اصفهان می شود اگر میدان نقش جهان را نبینند حتماً باید این مسجد را تماشا کند، چراکه جاذبه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمرخ و دیدار با دایره المعارف معماری اسلامی

نیمرخ و دیدار با دایره المعارف معماری اسلامی