مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 18:152023-01-21پزشكي

شیوع 35 درصدی فشارخون در بین همدانی ها


رییس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طبق آخرین مطالعات میزان شیوع فشارخون در افراد باای 18 سال در استان همدان 35 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دکتر راضیه السادات میر معینی افزود: هم استانی ها در سن بالای 30 سال که سن ورود به بیماری پرفشاری خون است باید فشارخون خود را کنترل کنند.

وی ادامه داد: بیماری پرفشاری خون قاتل خاموش نامیده می شود، زیرا بی سروصدا و بدون علامت شخص مبتلا را به مرگ و پایان زندگی نزدیک می کند و اگر پرفشاری خون در مراحل اولیه کنترل نشود، نه تنها فعالیت دستگاه قلب و عروق، بلکه سایراعضای بدن نیزدچار مشکل می شود.

میر معینی مصرف غذاهای چرب و پرنمک و نیز عدم مصرف میوه و سبزیجات به مقدار کافی، ورزش نکردن و عدم تحرک بدنی کافی، کنترل و مدیریت ناکافی خشم و استرس و مصرف مفرط الکل را از جمله عوامل رفتاری خطرساز ابتلاء به فشارخون بالا دانست.

وی با بیان اینکه فشار خون بالا سبب بروز خطرات جدی مانند سکته های قلبی و مغزی، نارسایی کلیه و اختلالات بینایی می شود تصریح کرد: اگر بیماری فشارخون بالا دارید، از کنترل فشار خون خود در حد طبیعی، مطمئن شده و بطور منظم به پزشک مراجعه کنید زیرا مصرف به موقع و منظم داروهای کاهنده فشارخون، به کنترل فشار خون در حد طبیعی کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع 35 درصدی فشارخون در بین همدانی ها

شیوع 35 درصدی فشارخون در بین همدانی ها