مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 20:252023-01-21پزشكي

رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان سنگ کیسه صفرا


استادیار دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رعایت رژیم غذایی کم چرب در بیماران مبتلا به سنگ های کیسه صفرا را ضروری دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غزاله اسلامیان ضمن بیان این مطلب، گفت: در بیماران مبتلا به سنگ های صفراوی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، نباید کاهش وزن سریع رخ دهد.

به گفته وی، رژیم های کاهش وزن شدید، سبب تجزیه سریع بافت ها و آزاد شدن کلسترول موجود در غشای سلول ها می شود که این امر می تواند منجر به افزایش ورود کلسترول به داخل صفرا و افزایش احتمال تشکیل سنگ های صفراوی شود.

این استادیار دانشگاه، مقادیر زیاد چربی در رژیم غذایی را سبب افزایش انقباضات کیسه صفرا، جابه جایی سنگ های صفراوی و بروز درد عنوان کرد.

وی افزود: در بیماران مبتلا به سنگ های کیسه صفرا تا زمانی که عمل جراحی یا شکستن سنگ یا حل شدن سنگ ها با تجویز دارو انجام شود، بیماران باید از رژیم های غذایی کم چرب استفاده کنند.

اسلامیان خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به سنگ های صفراوی معمولا وعده های غذایی کم حجم با تعداد دفعات بیشتر را بهتر تحمل می کنند و غذاهای نفاخ را کمتر تحمل می کنند.

به گفته این دکترای تخصصی علوم تغذیه، بعد از عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا، برای بیمار رژیم مایع صاف شده کم چرب تجویز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان سنگ کیسه صفرا

رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان سنگ کیسه صفرا