مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 02:302023-01-21اقتصادي

همه مصائب صنعت مرغداری در لرستان


معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان مشکلات صنعت مرغداری در این استان را تشریح کرد.

- صادق اسدالهی در گفت و گو با در سخنانی با اشاره به اینکه طی پنج تا شش ماه گذشته در صنعت مرغداری چند مورد بحران را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: اولین بحران در زمان مردمی سازی یارانه ها اتفاق افتاد و در این مقطع زمانی چهار میلیون و 200 هزار قطعه مرغ در سالن های مرغداری داشتیم که با بحث مردمی سازی یارانه ها و افزایش قیمت مرغ با دپوی حدود هشت هزار تنی مرغ روبرو شدیم.

مرغ هایی که روی دست مرغداری ها ماند وی، عنوان کرد: وقتی این امر که در خرداد ماه رخ داد، با همت اداره کل پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مرغ مازاد از تولید کننده ها کردیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بالغ بر دو هزار تن مرغ را خریداری و ذخیره کردیم، افزود: در بحران و مقطع دوم، هزینه های تولید مانند هزینه ذرت که حدود دو هزار و 100 تومان توسط دولت با ارز ترجیحی به مرغدار پرداخت می شد، یک مرتبه با مردمی سازی یارانه ها قیمت آن آزاد شد و به تقریباً به 11 هزار تا 11 هزار و 300 تومان رسید.

اسدالهی، ادامه داد: در این راستا مشکلاتی مانند تأمین سرمایه در گردش را در مرغداری ها شاهد بودیم و در چنین شرایطی مرغدار با دپوی مرغ روبرو شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه مصائب صنعت مرغداری در لرستان

همه مصائب صنعت مرغداری در لرستان