مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 06:352023-01-22اقتصادي

عذاب مازوت


هر سال با شروع فصل سرما یافتن مقصر برای آلودگی هوا آغاز می شود؛ موضوعی که هر سال متهم جدیدی دارد و امسال نیز پس از عبور از کیفیت بنزین، خودروهای فرسوده و موتورسیکلت ها نوبت به نیروگاه ها، - صنایع و مازوت سوزی آن ها رسیده است.

در دو ماه اخیر وارونگی دمای بی سابقه ای را درکشور تجربه کردیم به طوری که طی آذرماه حدود 14 روز وارونگی دمای مداوم و طی دی ماه 12 روز وارونگی دما مداوم داشتیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزها مازوت یا همان نفت کوره یکی از متهمان اصلی آلودگی هوا برخی کلانشهرهاست؛ سوختی که در اکثر کشورهای پیشرفته به عنوان سوختی مقرون به صرفه به حساب می آید اما در ایران عامل آلودگی شناخته شده است.

هنگام ورود نفت خام به برج تقطیر، فراورده هایی همچون بنزین، گازوییل، گازمایع و سوخت جت خارج و از قسمت انتهای برج تقطیر فراورده سنگینی به نام نفت کوره خارج می شود.

این فرآورده نفتی در گذشته در لوکوموتیوها و سوخت کشتی ها مورد استفاد قرار می گرفت و در حال حاضر به عنوان یک سوخت محبوب در کشورهای صنعتی پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع زغال سنگ و نفت کوره اصلی ترین سوخت نیروگاه های جهان به حساب می آیند.

اکنون نیز آلودگی هوا در حالی نفس های مردم را به شماره انداخته است که مسئولان دلیل آن را وارونگی دما و افزایش منابع آلاینده عنوان می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عذاب مازوت

عذاب مازوت