مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 08:202023-01-22حوادث

این خانه امن نیست


زلزله 5.

4 ریشتری روز چهارشنبه 28 دی ماه در خوی و پس لرزه های متوالی که چون ناقوس مرگ هر لحظه تن مردم شهرستان خوی را می لرزاند موجب تخریب برخی خانه، - ترک خوردگی و آسیبهای جدی شد.

ترس از وقوع زلزله ای با مقیاس بزرگتر باعث شده مردم نتوانند در خانه های ترک خورده خود ساکن شوند، با توجه به برودت هوا و دمای زیر صفر در مناطق زلزله زده، عملا امکان اسکان در پارک ها و فضاهای باز را از شهروندان خویی گرفته است.

در جاهایی مثل روستاهای بخش صفاییه که کوهستانی است بنا گفته نماینده مردم در مجلس اصلا چادر جوابگو نیست باید کانکس جایگزین شود.

همچنین درشهر فیرورق نیز تقاضا برای چادر زیاد است.

شاخص مقاوم سازی مساکن روستایی خوی بسیار پایین است عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روستای زلزله زده قریس از بخش صفاییه خوی گفت: شاخص مقاوم سازی مساکن روستایی در شهرستان خوی از شاخص کشوری و استانی پایین تر است.

وی اظهار کرد : متاسفانه خانه های روستایی که وام گرفته و احداث شده اند نیز در این زلزله آسیب دیده اند و این نشان می دهد خوی در توسعه زیر ساخت ها عقب است.

نجف زاده با بیان اینکه در این وضعیت سرمای زیر صفر درجه و مناطق کوهستانی روستاهای زلزله زده، زندگی در چادر امکان پذیر نیست، اظهار کرد: ضروری است در اسرع وقت کانک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این خانه امن نیست

این خانه امن نیست