مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 10:202023-01-22حوادث

دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در گرمسار


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار از دستگیری حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرمسار، محمد عوض زاده، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار گفت: با دستگیری دو حفار غیرمجاز، یک فقره حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای عتیقه در منطقه ایوانکی ناکام ماند.

وی افزود: با هدف حراست و حفاظت از آثار و محوطه های ارزشمند تاریخی و فرهنگی و جلوگیری از وقوع جرائم در حوزه میراث فرهنگی، با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی و همکاری عوامل انتظامی، حفاری غیرمجاز در این منطقه متوقف شد.

عوض زاده با اشاره به کشف و ضبط آلات و ادوات حفاری از متخلفان، گفت: پرونده این افراد برای رسیدگی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار افزود: هم وطنان و دوست داران میراث فرهنگی می توانند گزارش های خود را با حفظ امانت داری از سامانه خبری به شماره 31075 اعلام کنند تا نیروهای یگان حفاظت در کمترین زمان پس از تأیید صحت وسقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی به محل مراجعه کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در گرمسار

دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در گرمسار