مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 10:302023-01-22بين الملل

تدارک نخست وزیر ژاپن و وزیر دفاع آلمان برای سفر به اوکراین


وزیر دفاع آلمان گفته که تمایل دارد تا در آینده ای نزدیک سفری رسمی به اوکراین داشته باشد و نخست وزیر ژاپن نیز گفته در حال بررسی سفر به کی یف است.

- وزیر دفاع آلمان گفته که تمایل دارد تا در آینده ای نزدیک سفری رسمی به اوکراین داشته باشد و نخست وزیر ژاپن نیز گفته در حال بررسی سفر به کی یف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت که در حال برنامه ریزی است تا به زودی که احتمالا در چهار هفته آتی است، سفری به اوکراین داشته باشد.

وی روز جمعه و پس از نشست گروه تماس در حمایت از اوکراین که در پایگاه هوایی آمریکایی واقع در رامشتاین آلمان برگزار شد، به خبرنگاران گفت کشورهای عضو ناتو و متحدانش در دستیابی به اجماع نظر برای تامین تانک های لئوپارد آلمانی به کی یف موفق نبودند اما برلین به این مساله رسیدگی خواهد کرد.

پیستوریوس که روز پنجشنبه در پارلمان سوگند یاد کرد، قول داده که به ارسال تسلیحات و تجهیزات به اوکراین ادامه دهد.

روز دوشنبه گذشته اولاف شولتس، صدراعظم آلمان استعفای کریستین لامبرشت، وزیر دفاع وقت را پس از آن پذیرفت که وی تصمیم گرفت پس از چند ماه انتقاد از نحوه رسیدگی به اوضاع اوکراین از سمتش کناره گیری کند؛ لامبرشت گفته بود این انتقادها مانعی بر سر راه انجام وظایفش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدارک نخست وزیر ژاپن و وزیر دفاع آلمان برای سفر به اوکراین

تدارک نخست وزیر ژاپن و وزیر دفاع آلمان برای سفر به اوکراین