مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 11:052023-01-22پزشكي

کُرسی چه فوایدی دارد؟


در گذشته های نه چندان دور که خبری از پکیج و شوفاژ و بخاری گازی نبود، گرمابخش خانه های ایرانیان در فصول سرد سال یک میز بود که روی آن یک لحاف می کشیدند و زیرش منقل می گذاشتند.

- این میز و لحاف گرمابخش که کُرسی نام داشت در کنار گرم کردن خانه ایرانیان، محلی گرم برای دورهمی های شبانه هم محسوب می شد و اعضای خانواده و فامیل، دور تا دور کرسی نشسته و شب های سرد سال را با دورهمی و گفت و گو کنار هم می گذراندند.

اما فواید کرسی به همین گرمابخشی و دورهمی ها ختم نمی شد و این وسیله گرمابخش در طب سنتی فواید بسیاری برای پیشگیری از برخی بیماریها داشته دارد.

در همین راستا به گفت و گو با یک متخصص طب ایرانی نشستیم تا با بخشی از فواید این وسیله گرمابخش آشنا شویم.

زهرا جعفری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کُرسی جزو لاینفک خانه ایرانیان در فصول سرد سال بوده، گفت: در گذشته وسایل گرمایشی چندانی وجود نداشت، بنابراین مردم عمدتا از کرسی برای گرم کردن خود در محیط خانه استفاده می کردند.

وی با بیان اینکه چه در فصول سرد سال و چه در فصول گرم سال بدن افراد باید در معرض سرما و گرما قرار گرفته و خود را تطبیق دهد، گفت: در طب سنتی ایرانی سرد کردن بیش از حد محیط در فصول گرم سال و گرم کردن بیش از حد آن در فصول سرد سال برای سلامت افراد خوب نیست و این طب معتقد است که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کُرسی چه فوایدی دارد؟

کُرسی چه فوایدی دارد؟