مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 11:452023-01-22سياسي

ارائه اظهارنامه مالیاتی صفر به منزله تسلیم اظهار نامه نیست


با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، ارائه اظهار نامه مالیاتی صفر به منزله تسلیم اظهارنامه مالیاتی مطابق مقررات قانونی مربوط تلقی نمی گردد و می تواند مشمول جریمه شود.

- با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، ارائه اظهار نامه مالیاتی صفر به منزله تسلیم اظهارنامه مالیاتی مطابق مقررات قانونی مربوط تلقی نمی گردد و می تواند مشمول جریمه شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، به دنبال شکایت از وزارت امور اقتصاد و دارایی و درخواست ابطال تبصره 3 ماده 22 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون مالیات های مستقیم (بخشنامه شماره 180718 مورخ 1398/9/13 سازمان امور مالیاتی) مبنی بر تعیین جریمه غیر قابل بخشش و غیر قابل رسیدگی برای اظهارنامه های با مبلغ درآمد صفر، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی تبصره مذکور را قابل ابطال ندانست.

در رای مزبور آمده است که براساس ماده 22 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1398/9/13 : حوزه کاری دریافت و پردازش اظهارنامه موظف است در مورد آن دسته از مؤدیانی که در موعد مقرر و مطابق مقررات از تسلیم اظهارنامه مالیاتی خودداری می نمایند، با رعایت مقررات ماده 97 قانون، اظهارنامه های مالیاتی برآوردی براساس فعالیت و اطلاعات اقتصادی کسب شده مودی از طرح جامع مالیاتی مطابق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه اظهارنامه مالیاتی صفر به منزله تسلیم اظهار نامه نیست

ارائه اظهارنامه مالیاتی صفر به منزله تسلیم اظهار نامه نیست