مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 11:552023-01-22پزشكي

هر 45 دقیقه یک زن به این سرطان مبتلا می شوند


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، در مورد شایع ترین سرطان در کشور که هر 45 دقیقه یک زن را مبتلا می کند، توضیحاتی ارائه داد.

- جی پلاس ، ناهید نفیسی گفت: سرطان پستان، شایع ترین سرطان در کشور است که سهم مردان، در حدود یک تا دو درصد است.

مهر نوشت؛ وی با عنوان این مطلب که سالانه 14 تا 15 هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان پستان در کشور شناسایی می شوند، افزود: هر 45 دقیقه یک زن در کشور به سرطان پستان مبتلا می شود و متأسفانه میزان شیوع این نوع سرطان به سرعت در حال افزایش است.

سخنران دومین همایش ملی سرطان، با اذعان به این موضوع که وضعیت شیوع سرطان در دنیا نیز همین گونه است، گفت: سرطان پستان در دنیا از شیوع بالایی برخوردار است، اما در برخی کشورها شاهد کاهش سرعت رشد شیوع و در برخی کشورها از جمله ایران، با شتاب بیشتری در حال افزایش است.

فلوشیپ جراحی سرطان پستان ادامه داد: پیش بینی می شود تا 2030 موارد جدید ابتلاء به سرطان پستان در کشور به 50 درصد و تا 2040 به 60 درصد افزایش یاید.

معاون آموزش و پژوهش بیمارستان رسول اکرم (ص)، در خصوص علل افزایش موارد سرطان پستان در کشور، گفت: یکی از مهم ترین عوامل، پیر شدن جمعیت کشور است، دهه شصتی ها به سمت میانسالی رفته اند و از همبن رو، دهه آینده هجمه ای از افزایش سرطان ها را شاهد خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر 45 دقیقه یک زن به این سرطان مبتلا می شوند

هر 45 دقیقه یک زن به این سرطان مبتلا می شوند