مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 12:402023-01-22پزشكي

آلودگی هوا آمار ابتلاء به سرطان ریه را افزایش داده است


عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان گفت: آلودگی هوا می تواند بر قسمت های مختلف بدن مثل سیستم عصبی، قلب و ریه ها اثر بگذارد و سبب افزایش ابتلاء به سرطان به خصوص سرطان ریه شود.

- پوریا عادلی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا سالانه به 7 میلیون نفر می رسد که بیشترین میزان این مرگ و میر در وهله اول در آفریقا و در وهله دوم خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا در کشورهای کمتر توسعه یافته بیشتر دیده می شود، افزود: آمسال در کلان شهرهای ایران با آلودگی های جدی هوا رو به رو هستیم و اصفهان هم از این قاعده مستثنی نبود واز جمله شهرهایی بود که بسیار با آلودگی هوا درگیر بود.

متخصص رادیوانکولوژی افزود: آلودگی هوا از پارامترهای مختلفی تشکیل شده است و مهمترین مشکلی که این روزها در کلان شهرها با آن رو به رو هستیم مسئله آلودگی با دی اکسید گوگرد و آلودگی با ریز ذرات است که در مورد هر دوی این آلودگی ها در روزهای اخیر وضعیت اصفهان مناسب نبوده است.

محدودیت ها در زمان مناسب اعمال نمی شود عادلی عنوان کرد: آلودگی مزمن هوا خطرناک و عامل ابتلاء به بیماری هایی چون سرطان و ام اس و.

می شود اما متأسفانه محدودیت ها زمانی ایجاد می شوند که پارامترها به حد خطرناک رسیده اند که این محدودیت ها فقط از عوارض حاد جلوگیری می کند ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا آمار ابتلاء به سرطان ریه را افزایش داده است

آلودگی هوا آمار ابتلاء به سرطان ریه را افزایش داده است