مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 13:252023-01-22فرهنگي

نویسنده باید حداقل 50 کتاب به روز و قدیمی خوانده باشد


نویسنده هر حوزه ای که مشغول به قلم فرسایی است، باید حداقل پنجاه کتاب به روز و بسیاری از کتب قدیمی را در حوزه فعالیتش خوانده باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست عصری با نویسندگان ، عصر دیروز شنبه اول بهمن با حضور گلستان جعفریان و سحر دانشور به میزبانی کانون بانوی فرهنگ در حوزه هنری برگزار شد.

جعفریان که در پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد به خاطر کتاب پاییز آمد شایسته تقدیر شد، در آغاز سخنانش در این نشست به خاستگاه پیدایش علاقه اش به ادبیات اشاره کرد و نقش پدر را در شکل گیری رگه های دینی و انقلابی در وجود خود و خانواده مؤثر دانست و گفت: پدر من کتابخانه ای بزرگ داشت که همواره نقطه ثقل خانه ما بود و نه تنها خود اهل مطالعه بود؛ بلکه فرزندانش را هم به مطالعه تشویق می کرد.

به خاطر دارم در ایام کودکی، ایشان قصص قرآنی و داستان های انبیا را برایمان می خواند و گاهی داستان را در نیمه متوقف می کرد و ادامه اش را به روز بعد موکول می کرد تا ذهن ما را درگیر خط داستان و نتیجه داستان کند.

وی افزود: پدرم معتقد بود که باید داستان های واقعی را بخوانیم و شاید این بذر را در دل ما هم کاشت که سال ها بعد من به حوزه پژوهش و نویسندگی ادبیات دفاع مقدس وارد شدم و روایت های مستند زندگی قهرمان های واقعی (شهدای دفاع مقدس) را به رشته تحریر درآوردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نویسنده باید حداقل 50 کتاب به روز و قدیمی خوانده باشد

نویسنده باید حداقل 50 کتاب به روز و قدیمی خوانده باشد