مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 14:152023-01-22اقتصادي

عوارض صادرات محصولات آب بر برای تقویت تولید کالاهای اساسی دو برابر شد


وزارت جهاد کشاورزی به منظور تقویت محصولات اساسی برای 7 محصول آب بر عوارض صادرات دو برابری در سال 1402 تعیین کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از برنامه های مهم دولت، تقویت تولید کالاهای اساسی و کاهش وابستگی به سایر کشورها است.

در این راستا یکی از موانع بازدارنده، محدودیت آب در کشور است، بنابراین دولت تلاش می کند تا با کاهش سطح زیر کشت و محدود کردن تولیدات محصولات آب بر، در واقع عرصه را برای تولید محصولات اساسی و استراتژیک بازتر کند.

سالانه 28 میلیون تن سبزی و صیفی در کشور تولید می شود و 800 هزار هکتار زمین های کشاورزی هم به کشت این محصولات اختصاص دارد و کارشناسان معتقدند اگر بخشی از این زمین ها به کشت محصولات مهم مانند گندم، خوراک دام و طیور که اتفاقاً کشور در محصول دوم وابستگی 70 درصدی دارد، اختصاص یابد مانع خروج ارز از کشور خواهد شد.

در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی عوارض صادراتی 7 محصول آب بر مانند پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، هندوانه، ملون، خربزه و طالبی را در سال 1402 با ارزش 70 تا 100 درصد پایه صادراتی ابلاغ کرد.

در نامه ای که معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت ایران نوشته، ضمن تعیین عوارض صادراتی این 7 محصول آب بر اعلام کرده است با عنایت به بند 6 سیاست های کلی برنامه هفتم و منویات و تأک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض صادرات محصولات آب بر برای تقویت تولید کالاهای اساسی دو برابر شد

عوارض صادرات محصولات آب بر برای تقویت تولید کالاهای اساسی دو برابر شد